ТОВАРИСТВО
З ОБМЕЖЕНОЮ
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
“МУЛЬТИПРОФІЛЬ-СЕРВІС”
вул.
Кучеренка 4,
кв.
п.р. № 26001186802
в АТ “Райффайзен Банк “Аваль”,
МФО 380805, ЄДРПОУ:
36600954, ел.
пошта: aliubych@multiprofile.com.ua
ОРГАНІЗАЦІЯ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ВАНТАЖІВ:
ДОСТАВКА
ПРОДУКЦІЇ
СТАНДАРТИЗАЦІЯ
ДОГОВОРІВ
КУПІВЛІ-ПРОДАЖУ
ТОВАРІВ, ДОГОВОРІВ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ,
ДОГОВОРІВ
СТРАХУВАННЯ,
Правила
Інкотермс (редакція
2000 року,
видання МТП №
560, введені в дію
01.01.2000 року) все
частіше
включається
у договори
купівлі-продажу
товарів в
межах
внутрішніх
ринків
перевезень. Для
міжнародної торгівлі
також
використовується
Конвенція
ООН 1980 р. про
договори
міжнародної
купівлі-продажу
товарів (CISG).
"Вантажовідправник"
(shipper)
позначає як
особу, що
передав
товар для перевезення,
так і особу,
що укладає
договір із
перевізником.
Класифікація
торговельних
термінів
викладається
у наступній
таблиці ІНКОТЕРМС-2000
|
Група
E |
Відправлення -
продавець
тільки
забезпечує
покупцю доступ
до товару на
власних
площах
продавця. "E"-термін
покладає на
продавця
мінімальні
зобов'язання. Може бути додатковий
обов'язок
продавця
завантажити
товар на
транспортний
засіб
покупця. |
|
|
|
EXW |
Франко-завод
(... назва
місця) |
|
Група
F |
Основне
перевезення
не оплачено -
продавець
зобов'язаний
доставити
товар
перевізнику,
призначеному
покупцем,
який
укладає
договір із
перевізником.
Товари, як
правило,
визначаються
як
призначені
для покупця,
коли вжито заходів
для їх
відвантаження
або відправлення. F"-терміни
вимагають
від
продавця
доставки
товару для
перевезення
відповідно
до вказівок
покупця. |
|
|
|
FCA |
Франко-перевізник
(... назва місця
призначення) обов'язки
щодо
навантаження
та
розвантаження |
|
FAS |
Франко
вздовж
борту судна (...
назва порту
відвантаження) обов'язки
щодо
митного очищення
товару та
здійснення
митних
платежів |
|
|
FOB |
Франко-борт
(... назва порту
відвантаження) |
|
|
Група
C |
Основне
перевезення
оплачено -
продавець
повинен
укласти
договір на
перевезення,
не
приймаючи,
проте, на
себе ризик
втрати чи
пошкодження
товару або
додаткові
витрати
внаслідок
подій, що
мають місце
після
відвантаження
та відправлення
товару. Слово
"поставка"
означає,
по-перше, що
покупець
"приймає" саму
природу "C"-термінів,
як-от, що
продавець
виконав
свої
обов'язки щодо
відправки
товарів, і,
по-друге, що
покупець
зобов'язаний
отримати
товар. Цей
останній
обов'язок
важливий для
уникнення
непотрібних
платежів за
зберігання
товару до
того
моменту, як
покупець забере
товар.
Товари, як
правило, визначаються
як
призначені
для покупця,
коли вжито заходів
для їх
відвантаження
або
відправлення. "C"-терміни
вимагають
від
продавця
укласти
договір перевезення
на
звичайних
умовах за
свій власний
рахунок. "C"-терміни
вказують на договори
відвантаження
(відправлення). |
|
|
|
CFR |
Вартість
і фрахт (... назва
порту
призначення) |
|
CIF |
Вартість,
страхування
та фрахт (...
назва порту
призначення) За
контрактами
на умовах CFR
і CIF
покупець
зобов'язаний
прийняти
поставку товарів
і отримати
їх від
перевізника.
Якщо
покупець не
виконає
цього, він
може стати
зобов'язаним
відшкодувати
збитки продавцю,
що уклав
договір
перевезення
з перевізником,
або ж
покупець
повинен
буде сплатити
перевізнику
збори за
простій для
того, щоб той
видав йому
товар. Продавець
зобов'язаний
забезпечити
страхування
на користь
покупця.
Традиційно
за умов CIF
обирається
мінімальне
страхування,
з можливістю
покупця
вимагати
від
продавця додаткового
покриття. |
|
|
CPT |
Фрахт/перевезення
оплачені до (...
назва місця
призначення) Доказ
поставки -
звичайний
транспортний
документ. |
|
|
CIP |
Фрахт/перевезення
та
страхування
оплачені до (...
назва місця
призначення) Доказ
поставки -
звичайний
транспортний
документ. Продавець
зобов'язаний
забезпечити
страхування
на користь
покупця. Може
бути потреба
покупця в
додатковому
страхуванні. |
|
|
Група
D |
Прибуття -
продавець
має нести
всі витрати
та ризики,
необхідні
для
доставки
товару до
місця призначення.
товари, як
правило,
визначаються
як
призначені
для покупця,
коли вжито
заходів для
їх доставки
в місце
призначення. "D"-терміни
позначають договори
прибуття. |
|
|
|
DAF |
Поставка
до кордону (...
назва місця
поставки) |
|
DES |
Поставка
з судна (…
назва порту
призначення) |
|
|
DEQ |
Поставка
з причалу (…
назва порту
призначення) обов'язки
щодо
митного
очищення
товару та здійснення
митних
платежів, Може
бути
додатковий обов'язок
продавця
щодо сплати
витрат після
розвантаження. |
|
|
DDU |
Поставка
без сплати
мита (... назва
місця призначення) |
|
|
DDP |
Поставка
зі сплатою
мита (... назва
місця призначення) |
|
Правила
Інкотермс
мають більше відношення
до договорів
купівлі-продажу
між продавцями
та покупцями,
аніж до договорів
перевезення
між продавцями
та посередниками,
що здійснюють
транспортно-експедиторську
діяльність
(вантажоперевезення),
та договорами
страхування
та фінансування. Також
правила Правила
Інкотермс
не охоплюють
усі зобов´язання,
які сторони
могли б включити
до контракту купівлі-продажу. Інкотермс
мають
справу з
рядом визначених
обов'язків,
що покладаються
на сторони
- такими як обов'язок
продавця
надати
товар у розпорядження
покупця або передати
його для перевезення
чи то доставити
його до
пункту призначення
та з розподілом
ризику між
сторонами в різних випадках.
Правила також
стосуються
обов'язків
щодо очищення
товару для експорту
та імпорту,
упаковки
товару, обов'язку
покупця прийняти
поставку, а також обов'язку
сторін надати підтвердження
того, що відповідні
зобов'язання
були належним
чином виконані.
Не врегульовуються
Правилами
Інкотермс
передача
права власності
та інші майнові
права, порушення
договору та наслідки
таких порушень,
а також звільнення
від відповідальності
в певних ситуаціях.
Слід підкреслити,
що Інкотермс
не призначені
для заміни
таких умов
договору, які
необхідні
для укладення
повного
договору купівлі-продажу,
чи то
через інкорпорацію
нормативних
умов, чи
через індивідуальне
узгодження
умов. В більшості
випадків
Інкотермс
не мають справи з наслідками
порушення
договору та звільненням
від відповідальності
внаслідок
різноманітних
перешкод.
ЦІНА
ДОСТАВКИ ПРОДУКЦІЇ
Між підприємствами
– вантажовідправниками
(shippers), що виробляють
продукцію
харчової
промисловості
та іншу продукцію,
та власниками
транспортних
засобів
на українському
ринку існує
декілька
видів компаній - посередників.
Серед них різні
компанії
позиціонують
себе як компанії,
що надають:
1)
Логістичні послуги;
2) Перевезення вантажні автотранспортні;
3) Транспортно-експедиторські послуги – перевезення
екпортних,
імпортних,
транзитних
або інших
вантажів,
згідно
Закону України
№ 1955 “Про транспортно-експедиторську
діяльність”
від 01 липня
2004 року.
На ціну
перевезень
впливає декілька факторів, зокрема:
- умови
доставки,
згідно
офіційних
правил тлумачення
торговельних
термінів
Міжнародної
торгової
палати Інкотермс. Умови
завантаження
і
розвантаження,
у тому числі
і
страхування, засоби
перевірки
вмісту.
Оскільки обов'язки
продавця
упакувати
товар можуть
значно
варіюватися
залежно від
засобу та
тривалості
планованого
перевезення,
було визнано
за необхідне
передбачити обов'язок
продавця
упакувати
товар
відповідно
умовам
транспортування,
але тільки в
тій мірі, в
якій йому до
укладення договору
купівлі-продажу
стали відомі
обставини,
пов'язані з
транспортуванням
(пор. з ст. ст. 35(1) і
35(2)(b) Конвенції
ООН 1980 року про
договори
міжнародної
купівлі-продажу
товарів,
згідно яких
товар,
включаючи
упаковку,
повинен бути
"придатний
для будь-якої
конкретної
цілі, про яку
продавцю
було прямо чи
посередньо
повідомлено
під час
укладання
договору, за
винятком тих
випадків,
коли з
обставин
випливає, що
покупець не
покладався
або що для
нього було
нерозумним
покладатися
на
компетентність
і судження
продавця"). У багатьох
випадках
покупцю
можна рекомендувати
домовитися
щодо огляду
товару до
або в момент
його
передачі
продавцем для
перевезення
(так званий передвідвантажувальний
огляд). Якщо в
договорі не
передбачено
інше,
покупець
самостійно
несе витрати
такого огляду,
що
проводиться
в його
власних інтересах.
-
вид
транспорту – засобу перевезення
(чи потрібно
дотримуватися
певних кліматичних
умов, тощо),
зокрема, чи планується
зворотнє
завантаження
фур, довантаження,
тощо.
- періодичність
– для довгострокових
замовлень
компанії
– посередники
пропонують
знижки.
- плановість
– деякі компанії
– посередники
пропонують
фіксовану
кількість
власного
транспорту
та укладають
додаткові
договори з
перевізниками.
Ціни перевезень
також можуть мати сезонний
характер і
залежати
від
таких факторів,
як зміна цін на дизельне
та бензинове
пальне, тощо.
Індикативна ціна однієї
з київських
транспортно-експедиторських
фірм,
станом на 21 травня 2009
року,
становила 5,00 грн. за кілометр,
у тому числі
ПДВ, за
умов оплати
по факту
поставки протягом
трьох днів.
ПЕРЕВЕЗЕННЯ В КОНТЕКСТІ
УПРАВЛІННЯ
ВАНТАЖОВІДПРАВНИКОМ-ВИРОБНИКОМ
ОПЕРАЦІЙНИМ
РОБОЧИМ КАПІТАЛОМ
З
точки зору
вантажовідправника - виробника,
питання
доставки тісно
пов'язане
з загальним
управлінням
операційним
робочим капіталом,
тобто з управлінням
обігом поточних активів
та поточних
зобов'язань
від операційної
діяльності.
У фінансовому
аналізі найчастіше
коефіцієнт
оборотності
матеріальних
запасів (днів від
собівартості),
який підприємство
намагається
мінімізувати
(синтетичний
рахунок 20 - виробничі
запаси (сировина
й матеріали),
згідно
плану рахунків
бухгалтерського
обліку активів, капіталу, зобов'язань
і господарських
операцій
підприємств
і організацій,
затвердженого
наказом Міністерства
фінансів
України від 30
листопада 1999 р. N 291.
Цільова функція
мінімізації
поширюється
і на коефіцієнт
оборотності
дебіторської
заборгованості
- днів від
чистої виручки. Синтетичні
рахунки 18, 37 - дебіторська
заборгованість,
36 - розрахунки з покупцями
та замовниками.
Тобто, продати
запаси готової
продукції
клієнтам
якомога швидше та отримати гроші від
клієнтів
потрібно
авансом. Транспортні
(логістичні)
компанії
є посередниками
між виробником
(вантажовідправником)
та покупцями
і замовниками,
які є
сторонами договорів
купівлі-продажу. Оцінка
вибуття запасів
проводиться згідно П(С)БО № 9, затвердженого
Наказом Міністерства
фінансів
України.
Натомість, коефіцієнт
оборотності
кредиторської
заборгованості
(днів від
собівартості)
рекомендується
максимізувати. Тобто,
заплатити
постачальникам
за запаси потрібно
на умовах
кредиту (синтетичні
рахунки 63 - розрахунки з постачальниками
та підрядниками
та 68 - розрахунки
з іншими
редиторами). З точки зору логістики,
найуспішнішим
є виробник,
у якого зміни
в операційному робочому капіталі або
дорівнюють
нулю, або зменшуються.
Багато підприємств
– виробників
мають власний
автотранспорт
(автомобілі
та автофургони)
для перевезень
і використовують
послуги посередників
лише при нестачі власних потужностей
для
доставки.
|
Код ДКПП |
Назва |
Код |
|
|
CPC |
HS/CN |
||
|
34.10.4 |
Автомобілі
вантажні |
491c |
|
ЛОГІСТИЧНІ ПОСЛУГИ
(ТОВАРНО-МАТЕРІАЛЬНЕ
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ)
Найваливіші напрямки
професійної
діяльності
логіста: управління
логістичними
процесами
у закупівлях
і дистрибуції;
транспортировка;
управління
логістичними
ризиками;
складирування
та вантажепереробка; управління
запасами; інформаційно-комп'ютерна
підтримка
логістики.
Існують
найрізноманітніші
означення логістики,
серед яких
можна знайти
наступні:
-
організація
перевезення
вантажів;
- тeopія плaнувaння
pізниx пoтoків
у людино-мaшинниx
cиcтeмax;
- cyкупніcть
pізниx
видів діяльнocті
з метоб
отримання нeoбxідної
кількості
вантажу в
необхідному
місці у потрібний
час з мінімaльними
зaтpaтaми;
- oптимізaція
пpoцecів дocтaвки
oбopoтниx
коштів і гoтoвoї
пpoдyкції і
мaтepіaльниx
пoтoків
виробничих
процесів;
- пpoцec плaнувaння
зaтpaт з
переміщення
і збереження
вантажів від
виробництва дo
споживання;
- ефeктивний
рух гoтoвoї
пpoдyкції
від міcця
виробництва дo міcця
споживання;
- нoвий нayковий нaпpямок, пов'язaний
з pозpобкою
paціoнaльних
мeтoдів yпpaвління мaтepіaльними
та інфopмaційними
пoтoкaми;
- нayкa про paціoнaльну opгaнізaцію
виробництва
і pозподілу.
Можна
усю
сукупність
означень
розділити на
дві групи:
- пepшa гpyпa
означає лoгіcтикy
як нaпpямок
господарської
діяльнocті,
який полягає
в yпpaвлeнні
мaтepіaлoпoтoкaми
у cфepax
виробництва
і oбігу;
- дpyгa гpyпa
означень
розглядає лoгіcтикy
як міждиcциплинapний
нayкoвий нaпpямок,
безпосередньо
пов'язаний з пoшуком
можливостей підвищeння
ефeктивнocті
мaтepіaльниx
пoтoків.
У зapyбіжній
літepaтypі пoняття лoгіcтики тpaктyєтьcя
як пpoцec yпpaвління
рухом і
збереженням cиpовини, кoмпoнeнтів
і гoтoвoї пpoдyкції в
господарському
oбopігу з мoмeнту
сплати
грошових
коштів пocтaчальникам
дo мoмeнту
отримання
грошових
коштів зa дocтaвкy гoтoвoї
пpoдyкції споживачу
(пpинцип:
сплата
грошових
коштів –
отримання
грошових
коштів).
Найзручнішим
для
вітчизняної пpaктики мoжна
вважати
наступне
означення:
Лoгіcтикa -
це нayкa прo
плaнування,
кoнтpoль і yпpaвлeння тpaнcпoниpтуванням,
cклaдувaнням
та іншими мaтepіaльними
і нeмaтepіaльними
oпepaціями,
що
здійснюються
в пpoцecі дoвeдeння
cиpовини, мaтepіaлів и пoкyпниx
виробів дo
виробничого підpозділу
підприємства;
yпpaвління мaтepіaльними
пoтoкaми пpи внyтpішньозавoдcькій
пepepобці cиpовини, мaтepіaлів і півфaбpикaтів,
a тaкож дoвeдeння
гoтoвoї пpoдyкції
дo
споживача
відповідно
до інтepecів
і вимого
останнього,
включно з пepeдaчею,
зберіганням
і oбpaбкою
відповідної інфopмaції. Пpинципова
відміна лoгіcтичecнoгo
підxoду до yпpaвління мaтepіaльними
пoтoкaми
від тpaдиційнoгo
yпpaвління
полягає в
наступному - пpи лoгіcтичному
підxoді yпpaвління
здійснюється
шляхом інтeгpaції
окремих
ланок
ланцюга в єдинy
cиcтeмy, що
може aдeквaтнo
peaгувати нa зміни
зовнішнього
середовища, пpичому інтeгpaція
охоплює усі
ланцюги: тexнoлoгію,
екoнoмікy, мeтoди плaнування
і yпpaвління
мaтepіaльними
і інфopмaційними
пoтoкaми.
КОД ВИДУ ЕКОНОМІЧНОЇ
ДІЯЛЬНОСТІ
Послуги компаній-перевізників
можна об'єднати
за кодом КВЕД
63.40.0:
|
Код КВЕД |
Назва |
Код ISIC |
|
|
Розділ |
Підклас |
||
|
63.4 |
|
Організація
перевезення
вантажів |
630x |
|
63.40 |
63.40.0 |
Організація
перевезення
вантажів Цей
підклас
включає: Цей
підклас не
включає: |
6309 |
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
© ТОВ “Мультипрофіль-сервіс”
РОЗМІСТИТИ
РЕКЛАМУ НА
САЙТІ.