Оцінка
нерухомих
речей
(нерухомого
майна, нерухомості),
у тому числі
експертна
грошова
оцінка
земельних діляно к та майнових
прав на них .
НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ
АКТИ :
Кодекс
України від 25.10.2001 № 2768-III Земельний
кодекс України
Кодекс України від 27.07.1994 №
132/94-ВР П ро надра
Кодекс
України від 30.06.1983
№ 5464- X Житловий
Кодекс Української
РСР
Закон
України від 17.02.2011
№ 3038- VI Про
регулювання
містобудівної
діяльності
Закон
України від 01.07.2004 № 1952- IV П ро державну реєстрацію речових
прав на нерухоме майно та їх обтяжень
Закон
України від 05.06.2003 № 898- IV П ро іпотеку
Закон
України від 15.05.1996 №
192/96-ВР П ро трубопровідний
транспорт
Закон України від 17.05.2012 № 4709- VI П ро морські
порти України
Закон
України від 06.09.2005 № 2807- IV П ро благоустрій населених пунктів
Закон
України від 08.09.2005 № 2862- IV П ро автомобільні
дороги
Закон
України від 06.10.1999
№ 1127- XIV Гірничий
закон України
Закон
України від 16.11.1992 № 2780- XII П ро основи містобудування
Закон
України від 05.11.2009 № 1704- VI П ро будівельні норми
Закон
України від 14.10.1994
№ 208/94-ВР Про
відповідальність
за правопорушення
у сфері містобудівної
діяльності
Закон України від 17.11.2009
№ 1559- VI Про
відчуження
земельних
ділянок , інших об'єктів
нерухомого
майна, що
на них розміщені ,
які перебувають
у приватній
власності ,
для суспільних
потреб чи
з мотивів
суспільної
необхідності
Закон
України від 19.06.2003
№ 978- IV Про
фінансово-кредитні
механізми
і управління
майном
при будівництві
житла та операціях
з нерухомістю
Постанова
КМУ від
28.10.2004 № 1442 П ро затвердження Національного
стандарту №2 " Оцінка нерухомого
майна"
Постанова
КМУ від
26.09.2002 № 1447 П ро затвердження
Методики г рошової оцінки пам'яток
Постанова
КМУ від
25.07.2007 № 963 Про
затвердження
Методики визначення
розміру шкоди , заподіяної
внаслідок
самовільного
зайняття
земельних
ділянок , використання
земельних
ділянок
не за цільовим
призначенням ,
зняття ґрунтового
покриву (родючого
шару ґрунту )
без спеціального
дозволу
Постанова
КМУ від
29.12.2010 № 1253 Про
затвердження
Методики визначення
мінімальної
суми орендного
платежу за нерухоме майно фізичних
осіб
Наказ Мінекобезпеки
від
27.10.1997 № 171 Про
затвердження
Методики визначення
розмірів
шкоди , зумовленої
забрудненням
і засміченням
земельних
ресурсів
через порушення
природоохоронного
законодавства
Постанова
КМУ від
26.10.2011 № 1103 Деякі питання
визначення
оціночної
вартості
нерухомості
та об'єктів
незавершеного
будівництва ,
що продаються
(обмінюються )
Наказ
ФДМУ від
27.08.2012 № 3379/430 П ро затвердження
Порядку визначення вартості відтворення або заміщення земельних поліпшень - будинків , будівель та споруд багатоповерхового житло вого будівництва
Постанова
КМУ від
01.08.2006 № 1045 Про
затвердження
Порядку видалення
дерев, кущів ,
газонів і квітників
у населених
пунктах
Наказ Мінжитлокомунгосп
від 12.05.2009 № 127 П ро затвердження
Методики визначення відновної вартості зелених насаджень
Наказ
Держбуд від 24.12.2001 № 226 П ро затвердження Інструкції з інвентаризації з елених насаджень у населених
пунктах України
Наказ
Мінбуд від 10.04.2006 № 105 П ро затвердження
Правил утримання зелених насаджень у населених
пунктах України
Постанова
КМУ від
30.03.1998 № 391 П ро затвердження Положення
про державну
систему моніторингу довкілля
Постанова
КМУ від
08.04.1999 № 559 Про
такси для обчислення
розміру шкоди , заподіяної
зеленим насадженням
у межах міст
та інших населених
пунктів
Наказ Держжитлокомунгосп
від 10.08.2005 № 121 П ро затвердження
Порядку визначення вартості робіт з утримання зелених насаджень в насе лених
пунктах
Наказ
Держжитлокомунгосп
від
11.11.2005 № 160 Про
затвердження
Положення
про порядок
конкурсного відбору підприємств
з утримання
об'єктів
благоустрою населених
пунктів
Наказ
Держжитлокомунгосп
від 23.09.2003 № 154 П ро затвердження
Порядку проведення
ремонту та утримання об'єктів
благоустрою населених пунктів
Наказ
Мінжитлокомунгосп
від 03.11.2008 № 326 П ро затвердження
Методики визначення відновної вартості об'єкта
благоустрою
Наказ
Мін'юст від 14.04.2009
№ 660/5 Про
затвердження
Методичних
рекомендацій
стосовно
визначення
нерухомого
майна, що знаходиться
на земельних
ділянках ,
право власності
на які підлягає державній
реєстрації
Наказ Держбуд від 27.11.1997
№ 32/288 Про
заходи щодо
виконання
постанови Кабінету Міністрів
України від 05.05.97 N 409 "Про забезпечення
надійності
й безпечної
експлуатації
будівель ,
споруд
та інженерних
мереж"
Наказ
Держбуд від 24.05.2001 № 127 П ро затвердження Інструкції
про порядок проведення тех нічної інвентаризації об'єктів нерухомого
майна
Постанова
КМУ від
25.05.2011 № 559 П ро містобудівний
кадастр
Наказ Мінагрополітики
від 15.06.2004 № 228 П ро затвердження Технічного
регламенту
зернового
складу
Постанова
КМУ від
22.06.2011 № 703 П ро затвердження
Порядку державної реєстрації
прав на нерухоме майно та їх обтяжень і
Порядку надання витягів з
Державного реєстру речових
прав на нерухоме майно
Постанова
КМУ від
08.12.2010 № 1117 П ро ідентифікацію об'єктів нерухомого
майна для державної реєстрації
прав на них
Постанова
КМУ від
22.02.2012 № 118 П ро інформаційну взаємодію
органу, що здійснює ведення
Державного
земельного
кадастру, та
органу та
органу державної реєстрації
прав
Наказ
ФДМУ від
23.12.2004 № 2929/227 П ро затвердження
Порядку визначення вартості відтворення чи заміщення земельних поліпшень - будинків , будівель та споруд малоповерхового житлового будівництва
Наказ
Мінтранс
від 20.12.1996 № 411 П ро затвердження
Правил технічної експлуатації залізниць України
Наказ
Мінжитлокомунгосп
від
07.02.2009 р. №31 СОУ
ЖКГ 75.11-35077234.0016:2009. Житлові
будинки . Збірник укрупнених
показників
вартості
відтворення
багатоповерхових
житлових
будинків
Наказ
Мінжитлокомунгосп
від
03.02.2009 р. №21 СОУ
ЖКГ 75.11-35077234.0015:2009. Житлові
будинки .
Правила визначення
ф ізичного
зносу житлових будинків або ТУТ
Наказ
Держбуд від 27.08.2000
№ 174 ДБН
Д.1.1-1-2000. Правила визначення
вартості
будівництва
Наказ
Держбуд від 14.12.2000
№ 285 ДБН
Д.1.1-7-2000. Правила визначення
вартості
проектно-вишукувальних
робіт
для будівництва ,
здійснюваного
на території
України
Держбуд
СРСР від 31.03.1987 г. Цінник на розробку проектними
організаціями
Держбуду
СРСР конструкторської
документації
для виготовлення
нестандартизованого
устаткування
Наказ
Мінрегіонбуд
від 16.05.2011 № 45 П ро затвердження
Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів
Постанова
КМУ від
20.12.2006 № 1764 П ро затверджен ня Технічного
регламенту будівельних виробів , будівель і споруд
Наказ Мінрегіонбуд
від 24.06.2011 № 91 П ро затвердження
Порядку прийняття в експлуатацію індивідуальних ( садибних ) житлових будинків , садо вих , дачних будинків , господарських ( присадибних ) будівель і споруд , прибудов до
них, громадських будинків I та II категорій складності , які збудовані
без дозволу на виконання будівельних робіт , і проведення технічного обстеження їх будівельних конструкцій та інженерних
мереж
Наказ
Держнаглядохоронпраці
від 08.09.1998 № 177 П ро затвердження
Правил будови і безпечної експлуатації трубопроводів
пари та гарячої
води
Наказ
Мін'юст від 14.12.2012 № 1844/5 П ро затвердження
Порядку використання даних Реєстру
прав власності на нерухоме майно , Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого
майна,
Державного реєстру іпотек та
Державного реєстру обтяжень рухомого
майна
Наказ
Мін'юст від 14.12.2012 № 1841/5 П ро внесення змін до деяких наказів Міністерства юстиції України у зв’язку із запровадженням державної реєстрації речових
прав на нерухоме майно та ї х обтяжень
Наказ
Мінрегіон
від 29.10.2012 № 550 П ро затвердження Інструкції з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об’єктів
благоустрою населених пунктів
Наказ
Держстандарту
від
17.08.2000 № 507 Державний класифікатор
ДК 018-2000 “Державний
класифікатор
будівель
та споруд ”
(ДК БС)
Наказ Держкомстат
від
30.08.2002 № 321 Номенклатуру
продукції
будівництва
(НПБ)
********************
Постанова Кабінету
Міністр ів
України від
02.09.2010 N 805 "Про
затвердження
Порядку
продажу в 2010
році
земельних
ділянок несільськогосподарського
призначення
на земельних
торгах"
діяла лише
протягом 2010
року. Прийняття
законів
України "Про
аукціони" та
"Про ринок
земель"
повинне
врегулювати проведення
земельних
торгів усіх
форм власності.
Відповідно
до Національного
стандарту 2 “Оцінка нерухомого
майна”, затверджено го Постановою КМУ 1442 від 28.10.2004 р. , нерухомим
майном називають
земельну ділянку
та земельні
поліпшення ,
у т.ч. будівлі , споруди , передавальні
пристрої .
Фонд
державного
майна
України
наказами та
інструктивними
листами
надав
декілька роз'яснень
щодо
застосування
Національного
стандарту № 2.
Тож,
відповідно
до п. 2 Національного
стандарту № 2
“Оцінка
нерухомого
майна”,
затвердженому
Постановою
Кабінету
Міністрів
України № 1442
від 28 жовтня 2004
року , “
… земельна
ділянка -
частина
земної поверхні
з
установленими
межами,
певним
місцем
розташування,
визначеними
щодо неї
правами. Під час проведення оцінки земельна ділянка
розглядається як
частина земної поверхні
і (або)
простір над
та під нею
висотою і
глибиною, що
необхідні
для
здійснення
земельних поліпшень ;
земельне поліпшення
- результати
будь-яких
заходів ,
що призводять
до зміни
якісних
характеристик
земельної
д ілянки
та її вартості .
До земельних
поліпшень
належать матеріальні
об'єкти , розташовані
у межах земельної
ділянки ,
переміщення
яких є неможливим
без їх знецінення
та зміни
призначення ,
а також результати
господарської
діяльності
або проведення
певного
виду робіт
(зміна рельєфу , поліпшення
ґрунтів ,
розміщення
посівів ,
багаторічних
насаджень ,
інженерної
інфраструктури
тощо );
Визначення
нерухомого
майна також
надане статтею 181
“Нерухомі та
рухомі речі”
Цивільного
кодексу
України : “1.
До нерухомих
речей (нерухоме
майно,
нерухомість)
належать
земельні ділянки,
а також
об'єкти,
розташовані
на земельній
ділянці,
переміщення
яких є неможливим
без їх
знецінення
та зміни їх
призначення".
Нормативно-правова
база є досить
складна, починаючи
від
Земельного
кодексу України,
Закону
України №1378- IV “Про
оцінку
земель” від
11.12.03 р., П(С)БО 32
“Інвестиційна
нерухомість”,
затвердженого
Наказом
Міністерства
фінансів
України № 779
від 02.07.2007 року,
тощо.
Згідно ст. 23
Закону
України “Про
плату за землю”,
проводиться
грошова
оцінка землі,
що
поділяється
на:
1) нормативну
оцінку (використовується
для
розрахунку
земельного
податку (п. 3
статті 201
Земельного
кодексу
України) та
розрахунку
орендних
ставок, згідно
Постанови
КМУ № 213 від 23
березня 1995
року "Про
Методику
нормативної
грошової
оцінки
земель
сільськогосподарського
призначення
та населених
пунктів”,
Постанови КМУ
№ 525 від 30 травня
1997 року "Про
методику
нормативної
грошової
оцінки
земель
несільськогосподарського
призначення
(крім населених
пунктів)” та
Порядку,
затвердженого
спільним
Наказом Держкомзему ,
Міністерства
аграрної
політики
України та
Міністерства
будівництва
та
Української
академії аграрних
наук № 18/15/21/11 від 27
січня 2006 року),
2) експертну
оцінку
(передбачає
визначення
ринкової
(імовірної
ціни продажу
на ринку) або
іншого виду
вартості
об'єкта
оцінки
(заставна,
страхова,
для
бухгалтерського
обліку тощо),
за яку він
може бути
проданий
(придбаний)
або іншим
чином
відчужений
на дату
оцінки
відповідно
до умов
угоди, згідно
Постанови
КМУ № 1531 від 11.10.2002 р.
“Про
експертну
грошову
оцінку земельних
ділянок”, статтей
13 та 19 Закону
України № 1378-IV
"Про оцінку
земель" від 11.12.03
р.),
і підлягає
індексації,
порядок
проведення
якої
затверджено
Постановою
КМУ №783 від 12 травня
2000 року "Про
проведення
індексації грошової
оцінки
земель".
Відповідно
до п. 1 статті 19
Земельного
кодексу
України, землі України
за основним
цільовим
призначенням
поділяються
на такі категорії :
а) землі сільськогосподарського
призначення
(ст. 22-37 ЗКУ);
б) землі житлової
та громадської
забудови
(ст. 38-39):
- земельні
д ілянки
для будівництва
та обслуговування
жилого будинку ,
господарських
будівель
і
гаражного будівництва
(ст. 40),
- земельні
д ілянки
житлово-будівельних
(житлових )
і гаражно-будівельних
кооперативів
(ст. 41),
- земельні
д ілянки
багатоквартирних
жилих будинків
(ст. 42).
в) землі природно-заповідного
та іншого
природоохоронного
призначення
(ст. 43-46 ЗКУ);
г) землі оздоровчого
призначення
(ст. 47-49 ЗКУ);
ґ ) землі рекреаційного
призначення (ст. 50-52
Земельного
кодексу
України
визначають
визначення,
склад і
використання
земель
рекреаційного
призначення) ;
д ) землі
історико-культурного
призначення
(ст. 53-54 ЗКУ);
е) землі лісогосподарського
призначення
(ст. 55-57 ЗКУ);
є ) землі
водного
фонду (ст. 58-64
ЗКУ);
ж) землі промисловості (ст. 66 Земельного
кодексу
України) ,
транспорту ( ст. 67-74 Земельного
кодексу
України ), зв'язку
(ст. 75), енергетики
(ст. 76), оборони
(ст. 77) та іншого
призначення .
Крім
нерухомого
майна, що
знаходиться
у приватній
власності
(код КФВ 10, 20, 50),
орендується (наймається)
майно, що
знаходиться
у державній власності
(код КФВ 30),
державній
корпоративній
власності
(код КФВ 31),
комунальній
власності
(код КФВ 32) та
комунальній
корпоративній
власності
(код КФВ 32) ,
що
регулюється
Законом
України № 2269-XII “ Про
оренду
державного
та
комунального
майна ”
від 10 квітня 1992
року та
законодавством
про концесії.
Своєчасна
сплата
земельного
податку є обов'язком
власників
земельних
ділянок, згідно
п. 1 (в) статті 91
Земельного
кодексу
України.
Своєчасна
сплата
земельного
податку або
орендної
плати є
обов'язком
землекористувачів,
згідно п. 1 (в)
статті 96
Земельного кодексу
України, а
систематична
несплата земельного
податку або
орендної
плати є підставою
припинення
права
користування
земельною
ділянкою,
згідно
статті 141
Земельного
кодексу
України.
Перехідні
положення
Земельного
кодексу
України,
прийнятого
Законом
України від 25
жовтня 2001 року N
2768-III, передбачають
прийняття Закону
України “Про
ринок
земель”
та Закону
України “Про
Державний
земельний
кадастр”.
Останній було
прийнято 2011-го
року і він є
Законом
України від
07.07.2011 № 3613-VI. На його
підставі проводиться земельно-кадастрова
інвентаризація
земель.
Оскільки
містобудівна
діяльність і
діяльність з
об'єктами
архітектури
є комплексною
діяльністю,
Верховною
Радою
України 30 червня
2010 року було прийнято
за основу
законопроект
Містобудівного
кодексу
України № 6400,
який, у
випадку прийняття,
почне діяти
замість
декількох чинних
законів,
зокрема:
-
Закону
України № 687-XIV
від 20 травня 1999
року “Про архітектурну
діяльність”,
-
Закону
України № 1699-III вiд 20
квітня 2000 року
“Про
планування і
забудову територій”,
-
Закону
України № 2780-XII
від 16
листопада 1992
року “Про
основи
містобудування”,
-
Закону
України № 1704-VI вiд 05
листопада 2009
року “Про
будівельні
норми”,
-
Закону України
№ 208/94-ВР 14 жовтня
1994 року “Про
відповідальність
підприємств,
їх об'єднань,
установ та
організацій
за
правопорушення
у сфері містобудування”.
У
випадку
прийняття
запропонованої
редакції
Містобудівного
кодексу,
відносини у сфері
планування і
забудови
територій
також
регулюватимуться:
Конституцією
України,
Цивільним
кодексом
України,
Господарським
кодексом
України,
законом
України № 3059-14
від 07.02.2002 р. “Про
Генеральну
схему
планування
території
України”,
Законом
України № 525-V
від 22.12.2006 р. “Про
комплексну
реконструкцію
кварталів
(мікрорайонів)
застарілого
житлового фонду”,
та
Законом
України № 962-IV
від 19 червня 2003
року “Про
охорону
земель”.
Однією
з нагальних
проблем
залишається
спрощення
процедури
отримання
паспорта на
забудову
(будівельного
паспорта), що
видається управліннями
з питань
містобудування
та архітектури
виконавчих
комітетів
органів місцевого
самоврядування.
Станом
на 2010-й рік,
проекти
землеустрою
щодо відведення
земельної
ділянки для
будівництва
та
обслуговування
житлових
будинків,
господарських
будівель та
споруд,
виконувалися
суб'єктами господарювання,
проектними
організаціями
- ліцензіатами
Державного
комітету
України із
земельних
ресурсів, на
підставі
рішень
виконавчих
комітетів
органів
місцевого
самоврядування.
Юридичною
підставою
для проектів
землеустрою
щодо землевідведення
є Земельний
кодекс
України та
Закон України
від 22 травня 2003
року № 858-IV “Про
землеустрій”.
Однією з
нагальних
проблем
залишається
спрощення
процедури
отримання
паспорта на
забудову
(будівельного
паспорта), що
видається управліннями
з питань
містобудування
та архітектури
виконавчих
комітетів
органів
місцевого
самоврядування.
Для оформлення
Актів
проведення в
натурі
виносу меж земельних
ділянок
органами
місцевого
самоврядування
у минулому
створювалися
комунальні
підприємства
“Містобудування
та кадастр”.
Порядок
складання
плану земельногосподарського
устрою
території
населеного
пункту затверджено
постановою
Кабінету
Міністрів України
від 22 лютого 2008 N 79.
Державна
експертиза
здійснюється
на підставі
Закону
України від 17
червня 2004 року
№ 1808-IV "Про
державну
експертизу землевпорядної
документації".
Юридичною
базою для
розробки
проекту землеустрою
щодо
відведення
земельної
ділянки,
згідно кодів
цільового
використання
землі (УКЦВЗ)
та кодів
форми
власності на
землю (УКФВЗ),
є:
-
Земельний
кодекс
України,
-
Закон
України від 22
травня 2003 року
№ 858-IV “Про землеустрій”,
-
Закон
України від 23
грудня 1998 року
№ 353-XIV “Про топографо-геодезичну
та
картографічну
діяльність”,
-
Постанова
Кабінету
Міністрів
України від 4
березня 2004
року № 266 “Про
затвердження
типового
договору про
розроблення
проекту землеустрою,
щодо
відведення
земельних ділянок”,
-
Постанова
Кабінету
Міністрів
України від 26
травня 2003 року
№ 677 “Про
затвердження
Порядку
розроблення
проектів
землеустрою
щодо
відведення
земельних
ділянок”.
Процесуально
проекти
землеустрою
щодо відведення
земельної
ділянки
погоджуються
з:
-
головним
управлінням
містобудування
та
архітектури
виконавчого
комітету
органу
місцевого
самоврядування,
-
управлінням
земельних
ресурсів та
земельного
кадастру,
-
санітарно-епідеміологічними
станціями
Міністерства
охорони
здоров'я
України,
-
екологічною
інспекцією
Міністерства
охорони
навколишнього
природного
середовища України
та
-
управлінням
Державного
комітету із
земельних
ресурсів
України, щодо
дотримання статей
20 та 124
Земельного
Кодексу
України, ст. 50
Закону
України “Про
землеустрій”
та еталону
проекту
відведення
земельної
ділянки
юридичним та
фізичним
особам для
будь-яких
потреб,
затвердженого
Держкомземом
від 18.06.1997 р.
-
управлінням
культури,
згідно
статті 36 Закону
України “Про
охорону
культурної
спадщини” та
статті 19
Закону
України “Про
охорону
археологічної
спадщини”.
Державний
реєстр
речових прав
на нерухоме
майно
ведеться на
підставі :
- Закону
України вi д 01.07.2004 № 1952-IV “Про
державну
реєстрацію
речових прав
на нерухоме
майно та їх
обтяжень” .
- Закону
України від 22
червня 2011 р. N 703 “Про
затвердження
Порядку
державної
реєстрації
прав на
нерухоме
майно та їх
обтяжень і
Порядку
надання
витягів з
Державного
реєстру
речових прав
на нерухоме майно Закону
України
від 22 червня 2011
р. N 703
“Про
затвердження
Порядку
державної
реєстрації
прав на
нерухоме
майно та їх
обтяжень і
Порядку
надання
витягів з
Державного
реєстру
речових
прав на
нерухоме
майно”
.
(Остання
подія [Редакція]
відбудеться
01.01.2013, підстава 824-2012-п )).
-
Постанови
КМУ від 26
жовтня 2011 р. № 1141
“Про затвердження
Порядку
ведення
Державного
реєстру
речових прав
на нерухоме
майно” .
-
наказу
Міністерства
юстиції
України від 07.02.2002
року № наказу
Міністерства
юстиції
України від 07.02.2002
року № 7/5 “Про
затвердження
Тимчасового
положення
про порядок
державної
реєстрації
права
власності та
інших
речових прав
на нерухоме
майно” .
Корисні
посилання:
http://www.dazru.gov.ua –
сайт
Державного
агентства з
земельних
ресурсів
України, яке
є
центральним
органом виконавчої
влади, що діє
що діє на
підставі
Указу
Президента
України від 8
квітня 2011 року N
445.
Відповідно
до схеми
організації
та взаємодії
центральних
органів
виконавчої
влади, затвердженої
Указом
Президента
України від 9 грудня
2010 року № 1085/2010 (в
редакції від
19.12.2011 р.),
діяльність
агентства
спрямовується
і
координується
Кабінетом
Міністрів України
через
Міністра
аграрної
політики та
продовольства
України.
http://www.drsu.gov.ua
– сайт
Державної
реєстраційної
служби
України, яка
є
центральним
органом
виконавчої
влади, що діє
що діє на
підставі
Указу
Президента
України від 6
квітня 2011 року N
401/2011.
Відповідно
до схеми
організації
та взаємодії
центральних
органів
виконавчої
влади,
затвердженої
Указом
Президента України
від 9 грудня 2010
року № 1085/2010 (в
редакції від
19.12.2011 р.),
діяльність
служби
спрямовується
і координується
Кабінетом
Міністрів
України
через
Міністра
юстиції України.
ПУБЛІЧНА
КАДАСТРОВА
КАРТА
УКРАЇНИ: http://map.dazru.gov.ua/kadastrova-karta .
http://www.dzk.gov.ua/
- сайт
Державного
підприємства
"Центр
державного
земельного
кадастру", що
здійснює
діяльність
на підставі
Закону
України від
07.07.2011 № 3613-VI,
на підставі
Постанови
КМУ від 12.01.1993 р. № 15
"Про порядок
ведення
державного
земельного
кадастру" та
зупиненого з
18 червня 2007
Повідомленням
Державного
комітету
України з
питань
регуляторної
політики та
підприємництва
від 27.06.2007 Наказу Держкомзему
від 02.07.2003 р. № 174.
http://www.informjust.ua/section/registers_2 -
сайт
Державного підприємства
"Інформаційний
центр"
Міністерства
юстиції
України.
ПРИКЛАДИ
ОКРЕМИХ
АДМІНІСТРАТИВНО-ТЕРИТОРІАЛЬНИХ
ОДИНИЦЬ УКРАЇНИ
Розмежування
земель
державної та
комунальної
форм власності
здійснюється
на підставі
Закону України
від 5 лютого 2004
року N
1457-IV
“Про
розмежування
земель
державної та
комунальної
власності”
(розділом IV
"Прикінцевих
положень"
Закону
України передбачено
наявність
державного
акта на право
комунальної
власності на
землю, але
форму
державного
акта Кабінетом
Міністрів
України досі
не
затверджено),
та
відповідно
до
Методичних
рекомендацій
з розробки
проекту
землеустрою
щодо розмежування
земель
державної та
комунальної
власності,
затверджених
наказом
Державного
комітету
України із
земельних
ресурсів від
18 листопада 2008 N 177. Р ішенням КМР від
28 вересня
2006 року N 39/96
"Про питання
розроблення
проекту розмежування
земель державної
та комунальної
власності
у м. Києві "
було проведено
роботи
по розмежуванню
земель державної
та комунальної
власності
у м. Києві .
Р ішенням
VII сесії
VI скликання
Київської
міської
ради від 17
лютого 2011 року N 32/5419 було
затверджено Програму
використання
та охорони
земель міста
Києва на
2011 - 2015 роки, розробленою
на виконання
статті 178
Земельного
кодексу України
та відповідно
до Концепції
стратегічного
розвитку
м. Києва , схваленої
сесією Київської
міської
ради 16 вересня
2010 року.
Контроль за виконанням
цього р ішення
було покладено
на постійну
комісію Київської
міської
ради з питань земельних
відносин ,
містобудування
та архітектури .
Щодо
обліку
земельних
поліпшень (будівель,
споруд та
передавальних
пристроїв) у
місті Києві,
то
найважливішими
органами є:
1)
http://bti.com.ua/Default.aspx?tabid=91 –
Київське
міське бюро
технічної інвентаризації
та
реєстрації
права на об'єкти
нерухомого
майна
(інвентаризація
об'єктів
нерухомості,
незалежно
від форми власності
передбачена
Законом
України від
05.07.2012 № 10286 “Про
технічну
інвентаризацію
об’єктів нерухомого
майна”, який
31.07.2012 року
направлено на
підпис
Президенту
України, але
було ветовано .
2)
http://www.g-servis.kiev.ua/page6.php
- комунальне
підприємство
з
експлуатації
і ремонту
житлового
фонду
"Житло-сервіс",
що видає
свідоцтва
про право
власності.
Найважливішим
документом є
Розпорядження
№ 1227 від 27
жовтня 2009 року
"Про затвердження
Положення
про порядок
оформлення
права
власності на
об’єкти
нерухомого
майна в м.
Києві".
З
1 січня 2013 року -
див. наказ МЮУ
від 10 серпня 2012
року № 41/5 «Про
оформлення
свідоцтв про
право
власності на
нерухоме
майно,
витягів,
інформаційних
довідок та
виписок з
Державного
реєстру
речових прав
на нерухоме
майно на
спеціальних
бланках» .
3)
http://kievgenplan.grad.gov.ua/ua/ – КО
"Центр
містобудування
та архітектури"
провело
аналіз
реалізації
Генерального
плану міста
Києва до 2020
року, який свідчить
про те, що
протягом 2002 - 2010
років значна
частина
прогнозних
показників
розвитку міста
на 2020 рік на
даний час
досягнута та
перевиконана.
4)
http://kga.gov.ua -
Головне
управління
містобудування
та
архітектури
КМДА.
5)
Головне
управління
земельних
ресурсів
КМДА -
відповідно
до рішення
Київської
міської ради
від 19.12.2002 N 182/342, є
структурним
підрозділом виконавчого
органу
Київради
(Київської міської
держадміністрації)
і йому
підзвітне.
Головне
управління
є головним
розпорядником
коштів Програми
використання
та охорони
земель міста
Києва на 2011-2015
роки . Форми
звітності за
міськими
цільовими
програмами
встановлені Рішенням
КМР від 29
жовтня 2009 року N
520/2589 "Про
Порядок
розроблення,
затвердження
та виконання
міських
цільових
програм у
місті Києві" .
Якщо
аналізувати
ретроспективно
регулювання
земельного
питання у
місті Києві,
то продаж
земельних
ділянок
комунальної форми
власності
(КФВ 32) під
забудову
торговельно-розважальними,
готельними
та офісними
центрами
здійснювався
у 2004-2008 роках,
згідно Глави
21 ЗКУ "Продаж
земельних
ділянок або прав
на них на
конкурентних
засадах",
статті 128
Земельного
кодексу
України та рішення
Київської
міської ради
від 14.03.2002 N 304/1738 "Про визначення
тимчасового
порядку
продажу земельних
ділянок в м.
Києві". Постанова
Кабінету
Міністрів
України від
02.09.2010 N 805 "Про
затвердження
Порядку
продажу в 2010
році
земельних
ділянок несільськогосподарського
призначення
на земельних
торгах"
діяла лише
протягом 2010 року.
Надання
в оренду
земельних
ділянок
комунальної
форми власності
(КФВ 32)
здійснювалося
на підставі Рішення
III сесії V
скликання
Київської
міської ради
№34/91 від 28
вересня 2006
року “Про
затвердження
Порядку
передачі
майна
територіальної
громади
міста Києва в
оренду,
Методики
розрахунку
орендної
плати за користування
майном
територіальної
громади
міста Києва,
типового
договору про
оренду майна
територіальної
громади
міста Києва".
Розміри
орендної
плати за земельні
ділянки (у
відсотках
від
нормативної грошової
оцінки)
встановлювалися
у додатках до
рішення Київської
міської ради
про бюджет
міста Києва
на наступний
рік окремо
для кожного з
видів
економічної
діяльності.
А
нормативна
грошова
оцінка
земель м.
Києва
встановлювалася
на підставі Додатку 2
до рішення
Київської
міської ради
від 26 липня 2007 р. N
43/1877 ,
що
встановлювала
вартість 1 кв.
м території в
залежності
від одного з
семи
коефіцієнтів
функціонального
використання
Кф та однієї
з 741
економіко-планувальних
зон, та інших
формульних
розрахунків.
У
Києві
створено
містобудівну
раду.
Див.
сторінки 27-29 аналітичного
звіту “ Бюджет
Києва-2011 : про блеми та
ризики ” щодо
плати за
землю та
земельного
податку у
Бюджеті
Києва 2011-го
року.
Див.
рішення Київської
міської ради
від 29 грудня 2011
року № 1100/7336 "Про
бюджет міста
Києва на 2012
рік"в
редакції, затвердженій
рішенням
Київської
міської ради
від 12.07.2012 № 655/7992
щодо плати за
землю та земельного
податку на 2012
рік у місті
Києві.
Частина
2 статті 2
Земельного
кодексу
України стверджує,
що суб'єктами
земельних
відносин є
громадяни,
юридичні
особи, органи
місцевого
самоврядування
та органи
державної влади.
Повноваження
міських рад у
галузі земельних
відносин
визначено
статтею 12 ЗКУ:
"а)
розпорядження
землями
територіальних
громад;
б) передача
земельних
ділянок комунальної
власності
у власність
громадян та
юридичних
осіб відповідно
до цього
Кодексу;
в) надання
земельних
ділянок у користування
із земель комунальної
власності
відповідно
до цього
Кодексу;
г) вилучення
земельних
ділянок із
земель комунальної
власності
відповідно
до цього
Кодексу;
ґ)
викуп
земельних
ділянок для
суспільних
потреб
відповідних
територіальних
громад сіл,
селищ, міст;
д)
організація
землеустрою;
е)
координація
діяльності
місцевих
органів
земельних
ресурсів;
є)
здійснення
контролю за
використанням
та охороною
земель
комунальної
власності,
додержанням
земельного та
екологічного
законодавства;
ж)
обмеження,
тимчасова
заборона
(зупинення)
використання
земель
громадянами
і юридичними
особами у разі
порушення ними вимог
земельного
законодавства;
з)
підготовка
висновків щодо
вилучення
(викупу) та надання
земельних
ділянок
відповідно
до цього
Кодексу;
и)
встановлення
та зміна меж
районів у
містах з районним
поділом;
і)
інформування
населення щодо
вилучення
(викупу), надання
земельних
ділянок;
ї)
внесення
пропозицій
до районної
ради щодо
встановлення і
зміни меж
сіл, селищ,
міст;
й)
вирішення
земельних
спорів;
к)
вирішення
інших
питань у
галузі
земельних
відносин
відповідно
до закону".
Згідно
статті 11 ЗКУ,
повноваження
районних у
містах рад у
галузі
земельних відносин
визначаються
міськими
радами.
Стаття
20 ЗКУ
врегульовує
встановлення
та зміну
цільового
призначення
земель
органами
місцевого самоврядування.
Згідно
статті 40 ЗКУ,
громадянам
України за
рішенням
органів
виконавчої влади або
органів
місцевого
самоврядування
можуть
передаватися
безоплатно у
власність або
надаватися в
оренду
земельні
ділянки для
будівництва
та
обслуговування
жилого
будинку, господарських
будівель і гаражного
будівництва
в межах норм,
визначених
цим Кодексом. Понад
норму
безоплатної
передачі
громадяни
можуть
набувати у
власність
земельні
ділянки для
зазначених потреб за
цивільно-правовими
угодами.
Відповідно
до частини 1
статті 41 ЗКУ, житлово-будівельним
(житловим) та
гаражно-будівельним
кооперативам за
рішенням
органів
виконавчої влади
або органів
місцевого самоврядування
земельні
ділянки для
житлового і
гаражного
будівництва
передаються
безоплатно у власність або
надаються в
оренду у
розмірі, який
встановлюється відповідно до
затвердженої
містобудівної
документації.
Відповідно
до ч. 2 статті 59
ЗКУ,
громадянам
та юридичним
особам за
рішенням
органів виконавчої влади або органів
місцевого
самоврядування
можуть
безоплатно
передаватись у власність
замкнені
природні водойми
(загальною
площею до 3
гектарів).
Власники на своїх
земельних
ділянках можуть у
встановленому
порядку
створювати
рибогосподарські,
протиерозійні
та інші штучні
водойми.
Відповідно
до ч. 11 статті 128
ЗКУ, кошти,
отримані
від продажу
земельних ділянок
державної
або
комунальної
власності,
зараховуються
органами
державної
влади або
органами місцевого
самоврядування відповідно
до
державного
та/або
місцевих
бюджетів у
порядку,
визначеному
законом.
Суб'єкти
права
власності на
землю, згідно
статті 80 ЗКУ, є
територіальні
громади, які
реалізують
це право
безпосередньо
або через
органи
місцевого
самоврядування.
Завантажити:
державну
статистичну
звітність з
кількісного
обліку
земель (форми
NN 6-зем,
6а-зем,6б-зем, 2-зем).
********************
Проекти
землеустрою
щодо
відведення
земельної
ділянки для будівництва
та
обслуговування
житлових будинків,
господарських
будівель та
споруд
виконуються
суб'єктами
господарської
діяльності,
проектними
організаціями
-
ліцензіатами
Державного
агентства
України із
земельних ресурсів,
на підставі
рішень
виконавчих
комітетів
органів
місцевого
самоврядування.
Юридичною
базою для
розробки
проекту землеустрою
щодо
відведення
земельної
ділянки,
згідно кодів
цільового
використання
землі (УКЦВЗ)
та кодів форми
власності на
землю (УКФВЗ),
є:
-
Земельний
кодекс
України,
- Закон
України від 22
травня 2003 року
№ 858-IV “Про
землеустрій”,
- Закон
України від 23
грудня 1998 року
№ 353-XIV “Про
топографо-геодезичну
та
картографічну
діяльність”,
-
Постанова
Кабінету
Міністрів
України від 4
березня 2004
року № 266 “Про
затвердження
типового
договору про
розроблення
проекту землеустрою,
щодо
відведення
земельних
ділянок”,
-
Постанова
Кабінету
Міністрів
України від 26
травня 2003 року
№ 677 “Про
затвердження
Порядку
розроблення
проектів
землеустрою
щодо відведення
земельних
ділянок”.
Проекти
землеустрою
щодо
відведення
земельної
ділянки погоджуються
з:
-
головним
управлінням
містобудування
та
архітектури
виконавчого
комітету
органу
місцевого
самоврядування,
-
управлінням
земельних
ресурсів та
земельного
кадастру,
-
санітарно-епідеміологічними
станціями
Міністерства
охорони
здоров'я України,
-
екологічною
інспекцією
Міністерства
охорони
навколишнього
природного середовища
України та
-
управлінням
Державного
агентства
земельних
ресурсів
України, щодо
дотримання
статей 20 та 124 Земельного
Кодексу
України, ст. 50
Закону України
“Про
землеустрій”
та еталону
проекту
відведення
земельної
ділянки
юридичним та
фізичним
особам для
будь-яких
потреб, затвердженого
Держкомземом
від 18.06.1997 р.
-
управлінням
культури,
згідно статті
36 Закону
України “Про
охорону
культурної
спадщини” та
статті 19 Закону
України “Про
охорону
археологічної
спадщини”.
Цілком
можливо, що законодавче
врегулювання
проектів
землеустрою
щодо
відведення
земельної
ділянки для будівництва
та
обслуговування
житлових будинків,
господарських
будівель та
споруд ,
відбудеться
після
ухвалення
Законів України,
передбачених
перехідними
положеннями
Земельного
кодексу
України:
-
“Про
державний земельний
кадастр”
(Закон
України вiд 07.07.2011
№ 3613-VI), найбільш
суперечливою
нормою якого
стала заборона
на зміну
цільового
призначення земель
сільськогосподарського
призначення,
що набуде
чинності з 1
січня 2012 року
(порядок
зміни
цільового
призначення
земель, які
перебувають
у власності
громадян або
юридичних
осіб,
затверджено
Постановою
КМУ від 11
квітня 2002 р. N 502).
- “Про
ринок земель
в Україні”,
найбільш
суперечливою
нормою якого
є консолідація
земель, що є
обов’язковою
для 25% власників
земельних
паїв, за умови
згоди
власників 75%
земельних
паїв.
Рекомендації
щодо
аналітичного
обліку нерухомого
майна
суб'єктами
господарювання.
Рекомендуємо
використовувати
субрахунок 286
“Необоротні
активи та
групи
вибуття, утримувані
для продажу”,
відповідно
до Інструкції
про
застосування
Плану рахунків , або
субрахунок
266.
Доход
обліковується
на
субрахунку 712
“Дохід від
реалізації інших
оборотних
активів”, а
балансову
вартість
списують на
субрахунок 943
“Собівартість
реалізованих
виробничих
запасів”
Оцінка
земельних
ділянок
Закон
України від
22.05.2003 № 858-IV Про
землеустрій
Закон
України від
11.12.2003 № 1378- IV Про
оцінку
земель
Закон
України від
05.06.2003 № 899- IV Про
порядок
виділення в
натурі (на
місцевості)
земельних
ділянок
власникам
земельних
часток (паїв)
Закон
України від
23.12.1998 № 353- XIV Про
топографо-геодезичну
і
картографічну
діяльність
Закон
України від
07.07.2011 № 3613- VI Про
Державний
земельний
кадастр
Закон
України від
17.02.2011 № 3041- VI Про
правовий
режим земель
охоронних
зон об'єктів
магістральних
трубопроводів
Закон
України від
19.06.2003 № 963- IV Про
державний
контроль за
використанням
та охороною
земель
Закон
України від
19.06.2003 № 962- IV Про
охорону
земель
Закон
України від
06.10.1998 № 161- XIV Про
оренду землі
Закон
України від
17.06.2004 № 1808- IV Про
державну
експертизу
землевпорядної
документації
Указ
Президента
від 08.04.2011 № 445/2011 Про
Державне
агентство
земельних
ресурсів
України
Постанова
КМУ від 11.10.2002 № 1531 Про
експертну
грошову
оцінку
земельних ділянок
Постанова
КМУ від 09.09.2009 № 1021 Про
затвердження
порядків
ведення
Поземельної
книги і Книги
записів про
державну
реєстрацію
державних
актів на
право
власності на
земельну ділянку
та на право
постійного
користування
земельною
ділянкою,
договорів
оренди землі
Наказ Держкомзем
від 18.05.2010 № 376 Про
затвердження
Інструкції
про встановлення
(відновлення)
меж
земельних
ділянок в
натурі (на
місцевості)
та їх
закріплення
межовими
знаками
Наказ Держкомзем
від 23.07.2010 № 548 Про
затвердження
Класифікації
видів цільового
призначення
земель
Постанова
КМУ від 23.03.1995 № 213 Про
Методику
нормативної
грошової
оцінки
земель
сільськогосподарського
призначення
та населених
пунктів
Постанова
КМУ від 23.11.2011 № 1278 Про
затвердження
Методики
нормативної
грошової
оцінки земель
несільськогосподарського
призначення
(крім земель
населених
пунктів)
Наказ Держкомзем
від 27.01.2006 № 19/16/22/11/17/12 Про
Порядок
нормативної
грошової
оцінки земель
несільськогосподарського
призначення
(крім земель
у межах
населених
пунктів)
Наказ Держкомзем
від 27.01.2006 № 18/15/21/11 Про
Порядок
нормативної
грошової
оцінки земель
сільськогосподарського
призначення
та населених
пунктів
Наказ Держкомзем
від 09.01.2003 № 2 Про
затвердження
Порядку
проведення
експертної
грошової
оцінки
земельних
ділянок
Постанова
КМУ від 17.10.2012 № 1051 Про
затвердження
Порядку
ведення
Державного
земельного кадастру Набрання
чинності 01.01.2013
Наказ Держкомзем
від 03.12.2004 № 391 Про
затвердження
Методики
проведення
державної
експертизи
землевпорядної
документації
Постанова
КМУ від 19.04.1993 № 284 Про
Порядок
визначення
та
відшкодування
збитків
власникам
землі та
землекористувачам
Постанова
КМУ від 23.05.2012 № 513 Про
затвердження
Порядку
проведення
інвентаризації
земель
Постанова
КМУ від 01.08.2011 № 835 Деякі
питання
надання
Державним
агентством
земельних
ресурсів та
його
територіальними
органами
адміністративних
послуг + зміни
від 05.12.2012 № 1217
Постанова
КМУ від 18.07.2007 № 941 Про
затвердження
Порядку
ведення
Державного
реєстру
оцінювачів з
експертної
грошової
оцінки
земельних
ділянок + Заява
Наказ
Держкомзем
від 05.08.2009 № 423 Про
затвердження
Ліцензійних
умов провадження
господарської
діяльності
щодо проведення
робіт із
землеустрою, землеоціночних
робіт
Наказ Держкомзем
від 02.07.2010 № 511 Про
затвердження
Порядку
контролю за
додержанням
Ліцензійних
умов
провадження
господарської
діяльності
щодо
проведення
робіт із
землеустрою, землеоціночних
робіт
© ТОВ “Мультипрофіль-сервіс”
РОЗМІСТИТИ
РЕКЛАМУ НА
САЙТІ .