Розпорядження Антимонопольного комітету України N 49-р від 05.03.2002 “Про затвердження Методики визначення монопольного (домінуючого) становища суб'єктів господарювання на ринку
(витяг)

 8. Розрахунок частки суб'єктів господарювання на ринку

 8.1. Обсяг ринку, на якому визначається монопольне (домінуюче) становище, визначається як загальний обсяг надходження
товару на ринок за формулою:
 n
 Q = S Q,
 RT j = 1 j

 де n - кількість суб'єктів господарювання, що продають (постачають, виробляють) або придбавають (споживають, використовують) товари (товарні групи), що входять до товарних меж ринку;

 Q - обсяг товарів (товарних груп), що продаються

 j

(постачаються, виробляються) або придбаються (споживаються, використовуються) j-м суб'єктом господарювання протягом часу, що становить часові межі ринку;

 Q - обсяг ринку.

 РТ

 Кількісні показники Q та Q, визначаються в натуральних та/або РТ j

вартісних показниках. Натуральні показники застосовуються у випадках, коли можливо використовувати єдиний показник для всіх товарів, які складають товарні межі ринку.

 В інших випадках - використовуються вартісні показники.

 8.2. Обсяг товарів (товарних груп), що продається (постачається, виробляється) або придбавається (споживається, використовується) j-м суб'єктом господарювання, визначається як загальний обсяг реалізованих або придбаних товарів (товарних груп), що входять до товарних меж ринку, протягом часу, що складає часові межі ринку, за формулою
 m
 Q = S Q ,
 j i = 1 ji

 де S - знак суми;

 m - кількість товару (товарних груп), що входить до товарних меж ринку і продається (постачається, виробляється) або придбавається (споживається, використовується) j-м суб'єктом господарювання;

 Q - обсяг i-го товару (товарної групи), що продається

 ji

(постачається, виробляється) або придбавається (споживається, використовується) j-м суб'єктом господарювання.

 8.3. Обсяг товару (товарної групи), що продається (постачається, виробляється) або придбавається (споживається, використовується) j-м суб'єктом господарювання, визначається за формулою

 Q = Q - Д Q - Q - Q + Q,
 ji вji зji внji еji іji

 Д - дельта;
 де Q - обсяг i-го товару (товарної групи), що продається
 ji

(постачається, виробляється) або придбається (споживається, використовується) j-м суб'єктом господарювання;

 Q - обсяг виробленого i-го товару (товарної групи) j-м

 вji

суб'єктом господарювання;
 Д Q - зміни обсягів запасів i-го товару (товарної групи) в зji

j-го суб'єкта господарювання протягом часу, що складає часові межі ринку;

 Q - обсяги i-го товару (товарної групи), які використовуються

 внji

j-м суб'єктом господарювання у технологічному процесі власного виробництва;

 Q - обсяги вивезення (експорту) i-го товару (товарної групи)

 еji

за межі відповідного ринку j-м суб'єктом господарювання;

 Q - обсяги ввезення (імпорту) i-го товару (товарної групи) у

 іji

межі відповідного ринку j-м суб'єктом господарювання.

 Обсяг i-го товару (товарної групи), що придбавається (споживається, використовується), визначається як обсяг товару (товарної групи), куплений j-м суб'єктом господарювання протягом часу, що становить часові межі ринку.

 8.4. Частка суб'єкта господарювання на ринку розраховується за формулою
 Q
 j
 P = ______ . 100 [%],
 j Q
 RT

 де P - частка на ринку j-го суб'єкта господарювання (j = 1,
 j

2, ..., n);

 Q - обсяг товарів (товарної групи), що продаються

 nj

(постачаються, виробляються) або придбаваються (споживаються, використовуються) j-м суб'єктом господарювання;

 Q - обсяг ринку.

 РТ

 8.5. Сукупна частка на ринку декількох суб'єктів господарювання, зокрема п'яти, чотирьох, трьох та двох найбільших суб'єктів господарювання, обчислюється за формулою
 
m
 S = S P (%),
 Pn nj
 j = 1

 де S - знак суми;

 m = 2, 3, 4, 5 - кількість суб'єктів господарювання, частка яких ураховується при розрахунку сукупної частки, зокрема суб'єктів господарювання, що мають одну з п'яти, чотирьох, трьох
або двох найбільших часток на ринку;

 P - частка на ринку j-го суб'єкта господарювання;

 nj

 S - сукупна частка на ринку, зокрема сукупна частка на ринку

 Pn

відповідно 5, 4, 3, 2 суб'єктів господарювання, що мають найбільші частки на ринку.

 8.6. Розрахунок часток суб'єктів господарювання на ринку за відсутності достовірної інформації про обсяги товарів (товарних груп), які продаються (постачаються, виробляються) або придбаваються (споживаються, використовуються), може здійснюватися на основі оцінок відповідних показників, наявних виробничих потужностей або інших показників, які свідчать про обсяги продажу (постачання, виробництва) або придбання (споживання, використання) товарів (товарних груп) на ринку.

 

Деякі коефіцієнти для аналізу:

Беззбиткова виручка = Фіксовані затрати / Маржа валового прибутку

Маржа безпеки

Частка ринку підприємства – %

Беззбиткова частка ринку – %

Беззбитковий розмір ринку

 

 

© ТОВ Мультипрофіль-сервіс           РОЗМІСТИТИ РЕКЛАМУ НА САЙТІ.

 

 MAS jspq dnkk`p`   MAS jspq ebpn   MAS jspq psak Lefa`mjnbqjhi jspq b`k~r  Hmdejq UX Vem{ m` aemghm, dhgek| h c`g m` @GQ b Sjp`hmeOncnd` b Onkr`be Oncnd` sqr`mnbhr| hmtnplep Oncnd` b Jhebe Opncmng oncnd{ hmtnplep